Monday, April 8, 2013

TOGETHER WE UNITE FOR GAZA

Assalamualaikum semua..

okeh.. kali ni entry pasal Walk for Gaza..


Tarikh: 9 Jun 2013
Jam: 6.30am / 6.45am / 7.00am
Tarikh tutup penyertaan: 18 May 2013 (atau sehingga mencapai 3000 penyertaan)




Route map for the run


Pendaftaran dibuka sekarang..
boleh mendaftar di laman web: PENDAFTARAN WALK FOR GAZA
atau boleh dail no 03-56373821 untuk keterangan lanjut...

Bertempat di Wangsa Walk, Kuala Lumpur..






“Ada empat macam pahala yang selalu mendatang(walaupun) setelah meninggal: “Seseorang yang selalu siap sedia (di perbatasan musuh) di jalan Allah, seseorang yang mengajarkan suatu ilmu maka pahalanya akan selalu mendatang selama ilmu itu diamalkan, seseorang yang memberi sedekah maka pahalanya akan selalu datang (kepadanya) selama (sedekah tersebut) dipergunakan dan seorang ayah yang meninggalkan anak yang soleh yang mendo’akan kepadanya.” 
[HR. Ahmad dan Thabrani]


What were you waiting for?
Wake up guys.. Lets help our brother and sisters in Palestine..
Together we unite for them..
Allahuakbar.. Allahukabar.. Allahuakbar

Monday, March 18, 2013

1 Malaysia Komuniti Perwani dan 1 Million Women Purple Walk

Assalamualaikum... こんにちわ... 안녕하세요.. hehe

okeh... baru2 ni, 17 MAC 2013, Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi Sabah buat demo bersempena Program Komuniti 1 Malaysia & 1 Million Women Purple Walk 2013, peringkat Sabah yg bertempat di Dataran Bandaraya Kota Kinabalu (berhadapan dgn Hotel Promenade)

Acara tu dirasmikan sendiri oleh YAB Ketua Menteri Sabah, Musa Haji Aman..

ramai la jugak yg datang program tu..

Alhamdulillah.. program tu berjalan lancar
banyak NGO yg datang..
gambar time demo, sikit2 ja yg ada..
selebihnya.. lpas demo.. sb ape?
sb nye.. ada yg tolong snap la.. haha

lepas demo (muka bahagia sb dpt makan)

utk tengok sebahagian demo tu.. boleh klik2 dkat link bawah ye

Silat Cekak Hanafi Sabah - Demo Perwani (part2)
Silat Cekak Hanafi Sabah - Demo Perwani (part1)


rite.. after demo tu, kitorang yg team silat ni, pegi derma darah di UMS (Dewan Kuliah 1)
i can't donate blood sb nye.. hehe.. 
Doktor tu cakap, "ur blood not enough for others.. next time ya"
hampa dan kecewa btul..
tapi takpe.. sb ramai2 membe yg dapat derma.. hehe





takut jarum.. hehe


semangat giler nk derma darah

tak dpt derma darah sb tak cukup tdo

mia dgn senyum lebarnye.. haha

Tuesday, March 5, 2013

DEMO SILAT TERPANJANG SABAH

Assalamualaikum..
sihat semua?



alhamdulillah.. pada 3 MAC 2013, bersamaan dgn 19 Rabiulakhir 1434h, bertempat di Sembulan River Park..

Majlis Demo Terpanjang Sabah ni dirasmikan sendiri oleh Ketua Menteri Sabah, YAB Musa Haji Aman..

Dan dihadiri oleh barisan kabinet nye dan tak lupa juga, demo ni dihadiri oleh YM Sheikh Dr. Haji Md. Radzi Bin Haji Hanafi Al-Qadahi (Guru Utama)





banner demo




 seramai 500 lebih pesilat yg hadir utk meramaikan majlis demo ni..

haa.. team ums pun ada le jugak.. ramai tu tak la.. tapi bagi aku.. 
banyak ni pun dh cukup ramai..



hero-hero demo UMS

team UMS bersama penyelia kami, Abg Arom
dlm banyak2 demo yg ada..
aku tetap berbangga dgn demo UMS dan demo lading.. gler smart la..

ada link utk video demo tu tapi tak dpt nk upload la plak..
so.. korang ble pegi kt link ni..
Video Demo Silat Terpanjang Sabah


Video yg ni waktu raptai pagi.. smart kn..
enjoy ur reading.. :)


SUPPORTERS